טכנאי מחשבים – שרתים ורשתות

טכנאי מחשבים לעסקים חייב להיות בקיא במגוון רחב של תחומים כגון תמיכה בתחנות עבודה ותחנות קצה ועד שירות תמיכה לשרתים ורשתות תקשורת.

  כפי שסיקרנו בעמוד טכנאי מחשבים לעסקים שרתים מהווים חלק משמעותי ומרכזי בעסק. בין אם משום שהם מהווים מרכז העסק והמוח המרכזי שמתחזק את העבודה המשותפת של העובדים בעסק ובין אם בשל החומר הרגיש שנמצא עליו והצורך בשמירה על רמת תקינות גבוהה ככל האפשר שכן השרת צריך לתפקד 24/7 תוך שמירה על זמני השבתה מינימלים וכן כן התעסקות מינימלית של משתמש הקצה עם השרת חוץ מכל אלה , העלות הגבוהה הכרוכה ברכישה של שרת חדש והתקנתו מעידים על חשיבותו העצומה בעסק.

א.מ. מחשבים מספקת שירות איפיון וסקירת הצרכים של הלקוח ועל ידי כך מתאימה שרת המתאים לצרכיו של העסק תוך כדי מחשבה קדימה לעתיד הרחוק יותר במטרה כי השרת ישמש למספר שנים רב ככל האפשר.ההוצאה הכרוכה בהתקנה שרת הינה גבוהה למדי לעסק קטן וגדול כאחד ולכן יש חשיבות רבה להתאים פתרון שאינו חלש מדי אך גם לא חזק מדי בכדי לא להוציא סתם כספים אשר אינם בהכרח חיוניים לפעילות העסק.

שרת בעסק יכול לשמש למספר תחומים רחב מאוד ולכן חשוב לאפיין ולסקור את כל הצרכים החל משיתוף קבצים ועבודה משותפת ועד לשרת דואר או שרת המריץ תוכנות מרכזיות לניהול העסק כגון תוכנות הנהלת חשבונות ,ניהול מידע , ניהול לקוחות ועוד.בניגוד לתחנת עבודה אשר במידה ורכשנו מחשב חלש מדי או חזק מדי ,העלויות אינן גבוהות ונוכל לשדררג . בשרתים הדבר לא בהכרח נכון כיוון שלעיתים נדרשת חומרה מיוחדת או שיתוף של מספר שרתים לעבודה משותפת ולכן חשוב מאוד לאפיין ולבנות מערכת שמתאימה לא רק לצרכים אלא גם לציוד שקיים בעסק.

האם כל עסק זקוק לשרת ? ממש לא ,עסקים רבים יכולים להסתדר עם מחשב מרכזי שישמש כמו “שרת” אולם אינו דורש מערכות הפעלה מיוחדות הדרושות בשרתים שכן הצרכים של העסק יכולים להסתפק על ידי מחשב משרדי חזק .בצורה זו נוכל לחסוך אלפי שקלים מבלי שנרגיש הבדל או פגיעה בביצועי המחשוב בעסק.

מעוניינים לקבל עוד מידע ולהתייעץ עם טכנאי מחשבים על מבנה הרשת ומערכת המחשוב בעסק שלך ? צור קשר עם טכנאי מחשבים מבית א.מ. מחשבים ונשמח לשתף פעולה ולעזור לך לגדול ולהתפתח ללא כאבי ראש ודאגות מיותרים.